Artikelen

The postman rings thrice. Een onderzoek naar twee kenmerken van Dillman's Total Design Method voor postenquêtes

Auteurs

  • Hox,J. J.
  • Leeuw,E. D. de
  • Duijx,A. W. M.

Trefwoorden:

follow-up questionnaire survey, D. A. Dillman's techniques

Samenvatting

An empirical study of the value of the follow-up questionnaire survey techniques of D. A. Dillman (Mail and Telephone Surveys: The Total Design Method, New York: Wiley, 1978). The effects of personalized cover letters & final reminders by certified mail were investigated with a questionnaire survey of randomly selected Dutch adults (N = 500). Total responses to the questionnaire increased from 141 after the initial mailing to 272 after reception of the final reminder notice, thus confirming the validity of Dillman's techniques. 1 Table, 16 References. M. Meeks

Biografieën auteurs

Hox,J. J.

Leeuw,E. D. de

Duijx,A. W. M.

Gepubliceerd

1984-06-01

Nummer

Sectie

Artikelen